9 Mart 2015 Pazartesi

JDK ve Eclipse Kurulumu

                Bilgisayarın işletim sistemine bakmak için Bilgisayar'a sağ tıklayıp sonrasında özelliklerine geçip işletim sistemine bakmamız yeterli olacaktır.Açılan özellikler penceresinin içerisinden işletim sisteminin türüne system bölümünden ulaşabiliriz.
               









    İşletim sistemimizin türünü öğrendikten sonra artık JDK indirme aşamasına geçebiliriz. Oracle sitesine girip buradan JDK(Java Development Kit) eklentisini indirmemiz gerekecektir.
               
                Oracle sitesinde Download bölümüne gidip buradan JAVA SE başlığına tıklayalım.












Ardından açılan sayfada JDK Download kısmına tıklayıp indireceğiz. İşletim sistemimize uygun olan JDK’yı indirip kurabiliriz. JDK ile birlikte Development Tools, Source Code ve Public JRE kurulacaktır.













JDK indirip kurma işlemini tamamladıktan sonra Eclipse sitesinden Eclipse paketini indirelim. Eclipse IDE for Java Developers programından işletim sistemimize uygun olanı indirelim.









            Bilgisayarımıza indirdiğimiz sıkıştırılmış dosyayı çıkartıp çalıştırmamız yeterli olacaktır.


Eclipse logosuna tıklayıp açılan bölümde RUN diyerek uygulama geliştirme ortamını çalıştırabiliriz. Projeleri oluşturduğumuzda nereye kaydedilmesini istiyorsak bu kısmı en başta program başlatıldığında belirtiyor olmamız gerekecektir.Bu bölüme workspace ismi de verilmektedir.
















Artık eclipse logosuna tıklayıp açılan bölümde run diyerek uygulama geliştirme ortamını çalıştırabiliriz. Projeleri oluşturduğumuzda nereye kaydedilmesini istiyorsak bu kısmı en başta program başlatıldığında belirtiyor olmamız gerekecektir.Bu bölüme workspace ismi de verilmektedir.


1 yorum:

  1. Nagihan hoca size ulaşmak istiyorum iletişim bilgilerinizi benimle paylaşabilirmisiniz

    YanıtlaSil

SQL Server ve SQL Server Management Studio Kurulumu

Merhaba arkadaşlar, bu makalede SQL Server kurulumunu inceleyeceğiz. Öncelikle kurulum yapmak istediğimiz bilgisayarın işletim sistemine bak...